Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Når du handler på www.ulden.dk accepterer du automatisk vores handelsbetingelser som beskrevet her.

 

Ulden

Faksegade 19, kld
2100 København Ø
CVR-nummer: 41028971
E-mail: kontakt@ulden.dk
Telefonnummer: (+45) 61766078

 

Forsendelse

Vi sender alle ordrer som pakkepost med PostNord eller GLS. Pakken har et track’n’trace nummer, som gør det muligt at følge pakken fra Ulden til levering, og du får besked når din pakke er klar til afhentning. Vi behandler din ordre hurtigst muligt og sender dagligt. Hvis der opstår længere leveringstid end et par dage beder vi om forståelse; vi gør hvad vi kan for at få din ordre afsted. Vi vil i alle tilfælde sørge for, at have din ordre afsendt indenfor 2 hverdage. Det er dit ansvar at oplyse de korrekte forsendelsesinformationer samt at få afhentet din pakke i tide. Det er vigtigt med korrekte oplysninger (navn, adresse, mobilnummer og e-mail), da man ellers risikerer at gå glip af besked om, at ens pakke er klar til afhentning. Hvis en pakke ikke hentes, bliver den sendt retur på et tidspunkt. Det samme kan ske ved hjemmelevering, hvor navnet ikke står på postkassen.

Vi sender gerne pakken til dig igen mod betaling af ny fragt.

 

Forsendelser i Danmark:

Fragt 39,- kr. – leveret til nærmeste eller ønsket/valgt PostNord eller GLS Pakkeshop.

PostNord/GLS privat omdeling: Fragt 45,- kr.

 

Forsendelser til resten af verden:

Vær opmærksom på, at fragtfirmaerne kan have ekstra travlt op til højtider og der kan forventes ekstra leveringstid. Fragt/shipping: 59,- kr.

 

Betaling

Hos os kan du betale med de fleste betalingskort og MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Priser

Alle priser på Ulden.dk er i DKK og inklusiv moms, men eksklusiv fragt. BEMÆRK: Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Skatter og afgifter samt told

Fra 1. juli 2021 skal forbrugere betale moms af alle varer fra første krone, og vi opkræver den moms der gælder i dit hjemland i EU. Udenfor EU sælges varerne momsfrit (vi trækker vi momsen fra den endelige pris). I disse tilfælde er det dit eget ansvar at udrede skatter, afgifter og told i dit hjemland.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler, der giver dig 24 måneders reklamationsret. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, husk derfor også at få en kvittering for afsendelse. Du bedes vedlægge en detaljeres beskrivelse af problemet.

Varen sendes til:

Ulden
Att: Reklamation
Faksegade 19, kld 2100 København Ø

 

Fortrydelsesret og returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Husk at printe vores returseddel ud og vedlægge den i din pakke.

Der er ikke fortrydelsesret på arrangementer.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge (inkl fragt fra os til dig) tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returvarer sendes til:

Ulden
Att: Retur Faksegade 19, kld
2100 København Ø

Når du sender varer retur, er det dit ansvar, at pakken kommer sikkert frem til os, ligesom du selv betaler fragt. Vi anbefaler at du altid får en kvittering for indlevering af pakken hos fragtfirmaet. Skulle din pakke blive væk, er det dit ansvar at få erstatning af fragtfirmaet du har brugt.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@ulden.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ulden og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på ulden.dk er Ulden. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: kontakt@ulden.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.12.2022